Lohja on laajalle alueelle levittynyt kaupunki, joka koostuu useammasta keskustasta. Tämän alueen potentiaalisten asiakkaiden kontaktointi ei ole helppoa, varsinkaan nykyään kun media tarjoilee useampia kanavia – mutta jos olet paikallisia asiakkaita etsivä yrittäjä, meillä on esitellä sinulle kumppani, jonka kautta saat kattavimman paikallisen näkyvyyden yhden palvelun periaatteella – ja vielä kohtuullisen edullisesti ja ennen kaikkea paikallisesti. Lohjan mainonta ja markkinointi on mahdollista tehdä myös paikalliset oikeasti tavoittaen, lue tästä miten.

Printtimainonta ei ole kuollut – varsinkaan jos sitä tuetaan digitaalisesti

Ykkös-Lohja on toiminut Lohjan, Siuntion, Vihdin ja Karkkilan alueilla nyt yli 35 vuotta, pääpaikkanaan Lohja. Se tavoittaa joka viikko yli 24000 lohjalaista taloutta, mikä on tuhansia talouksia enemmän kuin YKSIKÄÄN toinen paikallinen printtimedia. Lisäksi lehteä jaetaan joka viiko Numemelaan 7000 talouteen ja Siuntioon 1700 talouteen!

Toimiva paikallinen mainosmedia tarjoileekin voittavan tavoittavuuden printissä, mutta myös näkyvyyden ja tavoittavuuden digissä, sillä Ykkös-Lohjan kumppanit tarjoavat näkyvyyttä useammassa paikallisessa nettisivussa sekä sosiaalisen median kanavassa mainospakettiin sisältyen.

Digitaalisen aikakauden keskellä on helppo ajatella, että perinteiset mainontamuodot, kuten printtimainonta, ovat menettäneet merkityksensä. Tämä käsitys on kuitenkin kaukana totuudesta. Printtimainonta on edelleen tehokas työkalu brändin rakentamisessa ja sen yhdistäminen digitaalisiin strategioihin voi tarjota merkittäviä etuja.

Myynti, mediatila lehdessä

Bo Lindqvist p. 044-9835 104bo@ykkoslohja.fi
Kari Oksanen p. 010- 327 4230kari@ykkoslohja.fi (digimarkkinointi)
Pienet tapahtumailmoitukset lehteen verkkopalvelun kautta (25€/kpl) tai myyntiin yhteys isomman mediatilan suhteen.
Työpaikkailmoitus lehteen verkkopalvelun kautta (20€/kpl) tai myyntiin yhteys isomman mediatilan suhteen.
Yksityisten myynti ja muut ilmoitukset 7€ Ykköstorin kautta verkossa.
Muistoilmoitukset yksilöllisesti suunniteltuina.

Printin ja digitaalisen synergia

Printtimainonnan ja digitaalisen markkinoinnin yhdistäminen luo synergiaa, joka hyödyntää molempien maailmojen parhaita puolia. Esimerkiksi, painetut mainoslehtiset voivat sisältää QR-koodeja, jotka ohjaavat kuluttajat verkkosivustolle tai erityisiin kampanjoihin. Tämä ei ainoastaan lisää digitaalisen sisällön näkyvyyttä vaan myös tehostaa printtimainonnan vaikuttavuutta. Lisäksi Ykkös-Lohja voi tarjota digitaalisten kanaviensa kautta mainosnäkyvyyttä ja suoria linkkejä yrityksen omille kotisivuille sekä verkkokauppaan.

Kohdennettu ja henkilökohtainen lähestymistapa

Printtimainonta mahdollistaa kohdennetun ja henkilökohtaisen lähestymistavan, joka puhuttelee erityisesti niitä kohderyhmiä, jotka arvostavat fyysistä materiaalia. Yhdistämällä demografiset tiedot ja kuluttajatietämys, yritykset voivat luoda räätälöityjä printtimainoskampanjoita, jotka resonoivat syvemmin kohdeyleisön kanssa. Toisaalta taasen se osa asukkaista, jotka ovat jo siirtyneet enemmän digipuolelle, voivat lukea Ykkös-Lohjan myös täysin maksutta digilehtenä, koska ja missä vain.

Brändin vahvistaminen

Printtimateriaalit, kuten esitteet ja julisteet, tarjoavat ainutlaatuisen mahdollisuuden vahvistaa brändi-identiteettiä. Laadukkaat painotuotteet voivat herättää luottamusta ja uskottavuutta, mikä on erityisen tärkeää uusien asiakkaiden houkuttelussa. Printtimainonta Ykkös-Lohjassa mahdollistaa myös oman paikallisen brändin esille tulon vaikka viikoittain. Mainostajan on hyvä tehdä oma mainossuunnitelmansa ja vaikka suunnitella omat markkinointitoimensa vuosikelloa käyttäen.

Printin rooli digitaalisessa konversiossa

Vaikka digitaalinen markkinointi on keskeinen osa nykypäivän liiketoimintastrategioita, printtimainonta voi toimia tärkeänä siltafunktiona fyysisen ja digitaalisen maailman välillä. Painetut mainokset voivat ohjata kuluttajia verkkosivustoille ja sähköisiin palveluihin, lisäten siten digitaalisen sisällön vaikuttavuutta ja konversioasteita. Lehtimainonta ei olekaan enää vain suorien kauppojen tekoa, vaan nimenomaan myös tietoisuuden lisäämistä esimerkiksi yrityksen verkkokaupasta tai verkosta saatavista palveluista – yhdistämällä Ykkös-Lohjan tarjoavat printti ja digipalvelut paikallisesti, paranee mainostajan oma Google-näkyvyyskin, jos markkinoinnissa on ajateltu myös yrityksen käytössä olevia avainsanoja.

Printtimainonnan mittaaminen ja analysointi

Vaikka printtimainonnan mittaaminen voi olla haastavampaa kuin digitaalisen mainonnan, on olemassa keinoja, kuten kuponkikoodit ja seurantapuhelinnumerot, jotka mahdollistavat kampanjoiden tehokkuuden arvioinnin. Yhdistämällä nämä tiedot digitaalisen analytiikan kanssa, yritykset voivat saada kattavan kuvan markkinointitoimiensa kokonaisvaikutuksesta.

Yhteenveto

Printtimainonta on edelleen tärkeä osa monipuolista markkinointistrategiaa. Sen yhdistäminen digitaaliseen markkinointiin voi tuoda merkittäviä etuja, kuten paremman kohdennuksen, brändin vahvistamisen ja tehokkaamman konversion. Yritysten, jotka haluavat pysyä kilpailukykyisinä nykypäivän nopeasti muuttuvassa markkinointiympäristössä, tulisi hyödyntää sekä printin että digitaalisen markkinoinnin vahvuuksia.

Lohja lukuina

Lohjalla asuu hieman alle 46000 ihmistä, joista suurimman osan voit tavoittaa printin avulla Ykkös-Lohjan sivuilla. Se on ainoa paikallinen lehti, jonka jakelu kattaa lähes koko Lohjan talousalueen. Lohjan tilastotietoja löytyy niitä kaipaaville: Lohjan kaupunki.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.